همان طور که می‌دانید سیب زمینی دارای اسید فسفریک است که در واقع می‌توان گفت درون سیب زمینی انرژی و برق وجود دارد.
درگذشته ایجاد جریان برق از خوراکی‌ها در درس‌های رشته علوم تجربی نیز تدریس می‌شده است، اما این بار این پروژه که موسوم به پروژه Charland بود سعی داشت تا از این روش برای شارژ یک گوشی نوکیا لومیا 930 بهره ببرد.نصب این دیوار جالب، در یکی از شلوغ‌ترین خیابان‌های شهر لندن صورت گرفت! بر روی این دیوار حدود 800 عدد سیب‌زمینی و سیب توسط میخ‌هایی که دارای روکش گالوانیزه بودن به دیوار چسبانده شده و با استفاده از سیم‌های مسی به یکدیگر متصل شده‌اند. در پایان نیز این سیم با یک رابط مخصوص به لومیا 930 اتصال داده‌شده بود تا این گوشی را روشن کند.

باتری‌ها معمولا از دو فلز متصل‌به‌هم که درون یک محلول اسیدی قرارگرفته‌اند، درست شده‌ است. در نصب این دیوار نیز از فلزات مس و روی اندود بهره گیری انجام شده است. (همان‌طور که توضیح داده شد میخ‌هایی که برای نگه‌داشتن این سیب‌زمینی‌ها استفاده‌شده نیز گالوانیزه هستند)

بخش‌هایی از باتری که جریان الکتریکی به آن‌ها وارد و از آن خارج می‌شود، از دو الکترود مثبت و منفی تشکیل شده است. در اینجا نیز سعی شده تا این جریانات مثبت و منفی از این محصولات استخراج شود. فسفریک از سیب‌زمینی و اسکوربیک از سیب برای ما رسانای الکتریکی هستند!آقای چارلند که مدیر و مجری این پروژه عجیب است، اذعان داشت که با این کار توانسته است در حدود 20 میلی‌آمپر و یا 6 ولت انرژی الکتریکی ایجاد کند.

البته مهم‌ترین ویژگی این پروژه این است که شما بعد از شارژ گوشی خود می‌توانید سیب‌زمینی و سیب‌های استفاده را نیز مجدد استفاده کرده و نوش جان‌کنید! البته در ابتدا حتما سیم‌های درون آن را خارج کنید!